Ubisoft avslöjar att dess Avatar-spel är en sann nästa generation

Mer än bara bra grafik

Avatar: Frontiers of Pandora

I Avatar: Frontiers of Pandora kommer vi att kunna njuta av en avatarvärld som är helt trogen mot vad James Cameron och hans team utformade. För att uppnå detta måste Ubisoft-teamet justera Snödroppsmotor att inkludera ett mikrodetaljsystem som gör det möjligt för tusentals resurser att finnas tillgängliga på skärmen för att få liv i extremt detaljerade miljöer.

Detta är särskilt viktigt med tanke på att Pandoras scenarier har tät vegetation, så utvecklare måste slumpmässigt placera en enorm mängd vegetation som de aldrig har arbetat med tidigare.

Detta är särskilt meningsfullt när SnowDrop-belysningssystemet kan ge Pandoras grönska liv tack vare interaktiva skuggare, som kommer att ändra tillstånd på grund av vindens verkan eller växelverkan.

Fågelperspektiv

Avatar: Frontiers of Pandora

Mycket av spelet kommer att äga rum i luften i händerna på en banshee, så utvecklarna visste att dragavstånd var mycket viktigt. Och det är att medan du korsar himlen, kommer dragavståndet vi kan njuta av på PS5 och Xbox Series X att göra det möjligt för oss att se i detalj vad vi har under oss och därmed njuta av en mycket mer verklig flygning som kommer att bli ännu mer imponerande med den nya tekniken för volymetriska moln.

Lyser upp Pandora

Avatar: Frontiers of Pandora

Om du har sett Avatar-filmen vet du att staden Pandora är särskilt iögonfallande på natten. Tack vare bioluminiscensen i dess vegetation lyser regionen upp en otrolig fluorescerande lila färg, och detta var en av de utmaningar som utvecklarna visste att de var tvungna att övervinna. Att få det inget bättre än strålspårning i realtid, som lyckas ge belysning och reflektioner som får spelet att se mer levande och fotorealistiskt ut.

Ett riktigt nästa generations spel

Avatar: Frontiers of Pandora

Kort sagt verkar det som om alla nyheter som introducerats i spelet försöker ge en upplevelse som går utöver det visuella och alltid stöds av den utmärkta hårdvaran som Sony och Microsoft-konsoler är idag. Tyvärr gör trailern det inte så tydligt om det vi ser kommer vi att se i spelet eller om det återigen är för renderat innehåll som kommer att vara långt borta från det sista spelet, men vi hoppas att allt detta de har förklarat känns verkligt och vi står inte inför ännu ett fall av sötad spel.

Avatar: Frontiers of Pandora kommer inte fram till 2022, så vi måste vänta på att utvecklarna ska avsluta sitt arbete och visa oss de första ingame-bilderna i spelet. Vi ser fram emot att se dem i rörelse.