Recension av Game Conflict of Nations för iPhone och iPad

Var och när är den inställd?

Till skillnad från många krigsstrategispel som vanligtvis utspelar sig i antika tider som medeltiden, i det här fallet utspelar sig Conflict of Nations i modern tid, närmare bestämt kan vi ställa den mellan slutet av 1900-talet och början av 2000-talet . Detta gör att många av samtalen med andra karaktärer och själva resurserna som detta spel ger användarna är väldigt uppdaterade och ger dig känslan av att det du upplever i spelet verkligen kan hända idag, i världen i den ena vi bor i.

Nationernas konflikt

Vad är Nationers konflikt?

Som vi har kommenterat tidigare är Conflict of Nations ett krigsstrategispel där du måste mäta var och en av rörelserna du gör perfekt om du vill uppnå seger. Användare som fördjupar sig i detta fantastiska spel kommer att behöva ta ansvar för en riktig nation, det vill säga ett land, med den egenheten att tredje världskriget just i det ögonblicket är på väg att bryta ut, så ditt mål med detta spelet är att få din nation att gå segrande i denna krigiska konfrontation som kommer att äga rum mellan alla världens nationer.

För att uppnå seger i vart och ett av de spel som du kan spela måste du kontrollera alla territorier du kan för att på detta sätt få segerpoäng som leder dig till att övervinna resten av motståndarna, allt detta, uppenbarligen, samtidigt som undvika att andra användare kontrollerar din nation, ditt territorium, så du kommer inte bara att behöva fokusera på att få tag i andra nationer, utan också på att försvara dig från attacker från andra deltagare i spelet.

Conflict of Nations är ett spel som aldrig tar slut, eftersom när du avslutar spelet som du var nedsänkt i kommer du att kunna återuppta ett nytt med en annan nation, det vill säga du kommer att kunna spela tills du tröttnar på att erövra territorier, eller din nation är erövrad. På så sätt kommer speltiden inte att präglas av en viss historia, men närhelst du vill njuta av att spela och ha roligt kan du göra det.

Du måste vara diplomatisk

Diplomati i tider av konfrontationer mellan mäktiga nationer är mycket viktigt för att övertyga andra deltagare i konflikten och därmed kunna tillgodose dina intressen. Det är därför som fliken Diplomati är väldigt viktig i det här spelet. I den kommer du att kunna veta all information om resten av nationerna som är involverade i spelet, samt bilda koalitioner och till och med utbyta meddelanden med andra användare som har gemensamma mål för dina. Kom ihåg att i det här spelet kommer strategin du anger att vara avgörande för att uppnå seger eller inte, och för detta kommer du säkert att behöva hjälp, någon gång, från andra deltagare.

Diplomacia

Titta på dina städer

Som vi nämnde tidigare är det mycket viktigt, att uppnå seger, att erövra territorier lite i taget, stad för stad kan du göra med ett helt land, dock på samma sätt som ditt mål är att få ju fler länder desto bättre, övriga användare letar också efter samma sak, därför måste du noggrant övervaka statusen för var och en av dina städer.

Inom varje stad kan du mobilisera armén, så att du kan försvara dig från din fiende om den blir attackerad. Stadens moral är mycket viktig, och de resurser som var och en av dina städer har har en grundläggande roll i den. Uppenbarligen kommer du att drabbas av attacker i dina städer från de användare som försöker invadera ditt territorium, om du slutligen går segrande ur den konfrontationen kommer du nästan säkert att behöva reparera skadan som din stad har lidit, för detta finns “Bygg” funktion som är mycket viktig för att återställa normaliteten i staden och att moralen i densamma ökar.

Ciudades

Glöm inte att gå till marknaden

En av nyckelpunkterna för att kunna avancera i vart och ett av de spel du spelar är de resurser som din nation har både för att attackera andra territorier och för att försvara sig från försöken att erövra andra nationer. Det är här marknaden spelar in, platsen dit du kan gå för att möta de behov du har beroende på vilken fas av spelet du befinner dig i.

Mercado

Forskning är nyckeln

Som det händer i verkligheten, för att en nation ska få större makt och värde, är forskning en grundläggande poäng. På den här fliken kommer du att kunna investera en del av dina ekonomiska resurser i att få dina vapen att avancera tack vare den forskning du utför för det. Här är forskningslinjerna som du kan investera i så att dina trupper har bästa möjliga resurser när de erövrar nya territorier eller för att försvara din nation från attacker från andra spelare.

• Infanteri.
  • Armerad.
  • Stöd för.
  • Helikoptrar
  • Fighters.
  • Tung.
  • Sjö.
  • Ubåtar.
  • Missiler
  • Officerare.
  • Årstider.

Utredning

Andra aspekter som du måste ta hänsyn till

Ändra spelinställningar

Som i de flesta spel finns det en rad inställningar som du kan ändra för att anpassa upplevelsen efter dina behov eller krav hela tiden. Genom att klicka på fliken “Mer” kommer du att visa en meny där du har olika åtgärder tillgängliga, inklusive att ändra spelinställningarna du behöver. Inställningarna som du kan konfigurera är följande.

• Aktivera eller avaktivera omgivande ljud.
  • Aktivera eller inaktivera ljudeffekter.
  • Visa krigsdimma.
  • Visa resurser.
  • Visa nivå av moral.
  • Politisk åsikt.
  • Visa arméer.

Ajustes del juego

Använd chatt för att kommunicera med andra spelare

Den sociala delen spelar också en viktig roll i spelet, och för detta har de utvecklat en chatt där du kan komma i kontakt med andra spelare samtidigt som du har roligt. På så sätt kan man också starta samtal för att nå överenskommelser och allianser med sikte på utvecklingen av spelet.

Chatt

Läsa nyhetstidningen

Lika viktigt som att ingå avtal med dina allierade är att känna till informationen om vad som händer hela tiden i alla stater, därav utvecklingen av tidningen inom detta spel, en plats där du kan vara medveten om alla rörelser och händelser som inträffar i spelet omedelbart. Inom denna flik hittar du tre olika delar. I första hand Sammanfattning, där du på ett allmänt sätt kan se tillståndet för var och en av de inblandade nationerna i konflikten, å andra sidan har du artiklar, där du hittar detaljerad information om situationen där resten av länderna är. Slutligen, i Publish kan du göra rapporter och dela dem med resten av användarna som spelar i samma spel.

Periódico

Underrättelseagenter?

Slutligen, i alla krigskonflikter är det viktigt att ha så mycket information som möjligt, och ibland är det nödvändigt att tillgripa spionage för att göra det. Här blir fliken Intelligens viktig, där du kommer att ha tillgängliga en rad resurser som du måste investera i för att kunna få privilegierad information som kommer att ge dig den konkurrensfördel som krävs för att erövra alla möjliga territorier och därmed uppnå seger.

Intelligencia

Spel design

När det kommer till att skapa en verkligt uppslukande spelupplevelse och engagera användarna i den, är design avgörande, och utan tvekan matchar designen i Conflict of Nations perfekt konceptet för spelet som det är och världen där den vill fördjupa dig . För att få dig att känna att du befinner dig i en kamp om världen mitt under tredje världskriget. Valet av färger i gränssnittet och typografin är utan tvekan mycket framgångsrikt eftersom det frammanar ögonblicket då detta spel utspelar sig.

Relaterade Artiklar

Back to top button