Realme Buds Wireless 2 recension: Det bästa halsbandet under 3000 kr …

0 Shares

Realme Buds Wireless 2 recensionsöversikt:

Expertbetyg: 3.7/5

Jag får ofta frågan, bland halsband och riktiga trådlösa knoppar, vilken ska jag välja? Och mitt svar är alltid att det beror på användarens preferenser. Var och en har sina fördelar och nackdelar, och baserat på din stil och krav kan du välja. Det som är bra är att även med en strikt budget kan du få några bra alternativ. Särskilt när smartphone -märken kommer in på scenen har valen blivit bättre för kunden. Realme är ett sådant namn som har markerat sig i detta utrymme för sina prisvärda erbjudanden. Från och med sommaren 2021 har den ett anständigt utbud av ljudprodukter till sin portfölj som inkluderar hörlursförpackningar som aktiv brusreducering, vattenresistens, spelläge med låg latens etc i plattan under 5000 INR. Ta till exempel det senaste halsbandet märkta Realme Buds Wireless 2 som kostar 2 299 kr och till och med visar högupplöst ljud med Sonys LDAC-codec-stöd. Detta är något som vanligtvis bara finns i örat/hörlurar i staten. Låter för bra för att vara sant, eller hur? Jag ska berätta om det är det.

Detta är Smartprix -recensionen av Realme Buds Wireless 2.

Först en blick på vad du får i den vita och gula rutan:

Låt oss börja.

Realme Buds Wireless 2: Design

⭐⭐⭐⭐

Betyg: 4 av 5.

Realme Buds Wireless 2 finns i två färger, dvs. Gul och grå. Jag fick det senare och jag gillar det också bättre. Byggkvaliteten är säker. De verkar starka samtidigt som de är flexibla och är lätta på kragen. Finishen av polykarbonat och gummi känns mjuk att röra vid.

De sitter tätt i öronen och faller inte bara i sidled så lätt. Jag gillar viktbalansen och den övergripande konstruktionen av dessa krage hörlurar. När den inte används kan du knäppa ihop knopparnas magnethuvuden, vilket gör musiken pausad.

Vila, avrundning av designsegmentet är IPX5-skydd (mot svett och stänk), en USB-C-port, kontrollknappar och en liten LED-indikator. Som de två tidigare. Jag kommer till kontrollerna senare. Men lysdioderna kommer att spela i det kommande avsnittet.

Realme Buds Wireless 2: Anslutningar

⭐⭐⭐

Betyg: 3 av 5.

Parning är enkelt tack vare Google Fast Pair. Hörlurarna börjar leta efter anslutning så snart du sätter på dem. BTW, de slås på när du tar loss dem. Men om du vill aktivera parningsläget manuellt trycker du bara på multifunktionsknappen (MFB; närvarande mellan volymvippare) i minst 3 sekunder tills lysdioden lyser grönt. Från Bluetooth -inställningarna för målenheten (telefon, bärbar dator, etc), välj Realme Buds Wireless 2 och anslutningen sker.

Vid anslutning fungerar det via Bluetooth 5.0 inom ett avstånd på 10 meter. Jag mötte inga droppar eller kopplingar. Samtalskvaliteten var också bra. Du kan också sömlöst byta till andra enheter som är anslutna till målenheten med en enda knapptryckning.

På tal om en knapp –

Realme Buds Wireless 2: Användbarhet

⭐⭐⭐⭐

Betyg: 3,5 av 5.

Buds Wireless 2 har totalt fyra knappar. Det finns volymknappar, en MFB och en brusreduceringsknapp. Du kan konfigurera var och en av dem för att utföra åtgärder som att anropa röstassistenten, aktivera spelläge, styra musikuppspelning, växla mellan anslutna enheter, etc. med olika tryckkombinationer. Dessa inställningar kan ändras från Realme Link -appen.

Appen låter dig också välja bruskontrolllägen, ljudeffekter, höja volymen och aktivera spelläget eller autosvarssystemet. Jag önskar att det fanns ett alternativ att sänka/öka volymen.

Realme erbjuder 88 ms superlåg latens, vilket borde vara användbart i spel och medan du tittar på videor. Inledningsvis hade jag mött en viss fördröjning när jag tittade på YouTube -videor men inte på sistone.

Gå vidare…

Realme Buds Wireless 2: Ljud

⭐⭐⭐⭐

Betyg: 4 av 5.

Förutom SBC och AAC stöder Realme Buds Wireless 2 också LDAC -codec. På enheter som stöds (som Realme X7 Max, jag testade det) kan LDAC mata ut högupplöst ljud upp till 32-bitar/96kHz via Bluetooth med upp till 990 kbps. Sony hävdar också att detta “uppnår högre ljudkvalitet än konventionella codecs, även i en dålig anslutningsmiljö”.

Men eftersom vi inte pratar om avancerad utrustning, låt oss prata mer realistiskt. LDAC lägger definitivt till oomph och mellan SBC och LDAC kommer du att höra skillnaden när det gäller instrumentljudåtergivning och röstklarhet. Detta måste stängas av för att spelläget ska fungera.

Vid 50%är det mycket högt, men för tester fick jag volymreglaget svept upp cirka 70/80%.

Inom Realme Link -appen och genom att trycka på den längsta knappen växlar du mellan brusreducering, normal och genomskinlighet. ANC (upp till 25dB) är tillräckligt bra för att mestadels tampa ner omgivande buller. Jag kunde fortfarande höra inomhusljud från tvättmaskiner, köksredskap, TV och kakelskärare (i grannskapet). Men om jag spelar musik tillsammans med ANC var upplevelsen ganska isolerande.

Appen låter dig också välja mellan tre ljudprofiler, dvs. Bass Boost+, Dynamic och Bright. Jag använde mestadels Dynamic, vilket jag tycker är sötpunkten. Men ibland flyttar jag till Bright för att lyssna på instrument och ljud i de högre frekvenserna. Jag använde inte Bass Boost+ eftersom resultatet var kraftigare än jag gillar. Jag vill att min basiska musik ska skapa dunkar istället. Detta fick jag från Acid Rain av Lorn och Mirza av Nucleya. Jag fick också min dos bas från F9: Fast Saga Album.

Realme säger att Buds Wireless 2 kan presentera ljud inom intervallet 2,4 GHz och 2,4 kHz. Jag tyckte om att lyssna på låtar som Hunter av Björk (för en stämningsfull känsla), Feels Like Going Home av Muddy Waters (för sångintervall), Duality av Slipknot (för rock riff-raff), Dawn of the Iconoclast (för diskant).

Och denna njutning varade också länge –

Realme Buds Wireless 2: Batteri

⭐⭐⭐⭐

Betyg: 4 av 5.

Jag kunde enkelt lyssna på det hela dagen och komma till nästa. Visst, jag testade Buds Q2 tillsammans, men körtiden var lång. Om det är fulladdat kan du gå ut och gå utan att oroa dig för att det snabbt dör på dig. Närvaron av ett USB Type-C-uttag innebär att du kan använda nästan vilken smarttelefonadapter som helst för att fylla den inom en timme. En snabb Dart Charge på 10 minuter kan få ut tillräckligt med juice för en arbetsdag.

Äntligen är det dags för –

Omdömsbedömning: Ska du köpa Realme Buds Wireless 2?

Detta är en anständig uppgradering jämfört med den ursprungliga Realme Buds Wireless eftersom den tar med några av funktionerna som finns på Pro -modellen. Du får väsentliga saker som bra ljud, acceptabel samtalskvalitet, USB-C-laddning, anständig batteritid, IPX5-vattenmotstånd och flera konfigurerbara kontroller. Det är också lätt att bära. Lägg till det, trevligheter som ANC och Bluetooth Multipoint, du har ett verkligt värde för pengarna. För 2 299 kr är specifikationerna som erbjuds bra. Förvänta dig inte så bra ljud- eller brusreducering som AirPods Pro som kostar cirka 10 gånger den här.

Om halsband är vad du vill kan du ta ett par Realme Buds Wireless 2 på Flipkart eller den officiella webbplatsen. Samtidigt har jag också lyssnat på Realme Buds Q2 (recension). Och om sann trådlös frihet lockar dig kan du kolla in det istället.